Nový vzdelávací program školení z dielne Petra Berku

K príležitosti 5. výročia založenia UBP sme pre Vás pripravili sériu blogov s našimi hlavnými predstaviteľmi. Radi by sme Vám touto cestou priblížili ľudí, ktorí sa pričinili k úspechu progresívnej značky UBP. O jedinečnom koncepte školení UBP Business Academy, ako aj o svojom súkromí, nám porozprával manažér externého predaja a zároveň náš lektor s dlhoročnými skúsenosťami, Petr Berka.

1. Ako vznikol projekt UBP Business Academy?

Spolu s Mirom Majcinom sme si po spoločnom brainstormingu povedali, že by bolo rozumné využiť 5 rokov môjho pôsobenia v jednom z najlepších vzdelávaní vo finančnom sektore pre osoh UBP. Bol som súčasťou jedinečného školiaceho procesu nováčikov, ktorý na trhu medzi finančnými spoločnosťami nemal konkurenciu. Od začiatku mi toto vzdelávanie prišlo nadčasové. Objavili sme určitý potenciál. Takú našu dieru na trhu v edukácii predajných soft skills. Mustru sme urobili úplne podľa seba, podľa potrieb trhu našimi očami. Na moje know how, čo bola základná kostra celého projektu, sme navliekli tematické rámce a pridali príťažlivé anglicizmy s chytľavými hashtagmi. V UBP nám doposiaľ takéto komplexné vzdelávanie nováčikov chýbalo. Chceli sme týmto projektom doplniť vedomosti, ktoré ľudia na trhu vyhľadávajú. Akadémia im ponúka základné obchodné zručnosti v komplexnej miere. Zároveň tým pozdvihujeme úroveň UBP, čo nám môže zlepšovať pozíciu počas rozhodovacieho procesu potenciálnych kolegov pri náboroch. Rozhodli sme sa ponúkať UBP Business Academy ako pridanú hodnotu našim obchodným partnerom.

2. Dosiahli ste už prvé úspechy?

Robili sme pilotné testovanie akadémie ešte bez mustry. V rámci UBP som školil maklérsku spoločnosť z oblasti realít. Disponujú aj finančným oddelením. Chceli, aby makléri svoj corebiznis z oblasti predaja a prenájmu posunuli aj na hypotéky, právne služby a pod. Prešiel som s nimi 5 školení, oni si vybrali konkrétne moduly. Mali sme výborné ohlasy.

3. Pre koľkých ľudí je určená UBP Business Academy?

Ideálne je 10 – 15 ľudí. Mal som už v minulosti aj 30 klientov naraz. Ide o pomerne flexibilný formát. Vieme to nastaviť aj ako celodenný workshop s cvičeniami a tréningami. Akadémia funguje ako pridaná  hodnota pre našich partnerov. Vieme ju vložiť ako bonus v rámci programu ktorejkoľvek konferencie zdarma.

4. Ktorá téma UBP Business Academy je tvoja naj?

Reč tela a neverbálna komunikácia. Takisto mi sedí biznis etiketa a time manažment.

5. Pre koho je UBP Business Academy primárne určená?

Pre každého kto vyhľadáva predajné soft skills a chce sa utvrdiť vo svojich zručnostiach. Prípadne zdokonaliť, a to nie len seba, ale aj svojich ľudí. Nemusí to robiť zákonite on sám ako manažér ale ponúkame mu to ako službu. Získa na to vyškoleného lektora. Razím teóriu, že dobrý manažér má v prvom rade manažovať a riadiť tím. Nemá za každú cenu vzdelávať a plytvať časom s nováčikmi. Môže pôsobiť motivačne na poradách ale jeho fyzická prítomnosť na vzdelávaní nie je nevyhnutná. Na trhu existujú mnohé firmy, ktoré v tomto smere nie sú dostatočne vyspelé. Ich manažéri chcú byť samostatní, ale nedisponujú zručnosťami, aké majú majitelia. Existovali vždy len na úrovni manažérov. Videli svojich lídrov iba do určitej úrovne a nevedia sa pozrieť na biznis z pohľadu majiteľa firmy. V prípade záujmu im vieme tento špecifický pohľad poskytnúť.

6.  O čom konkrétne hovoríme? V čom sa líši uhol pohľadu manažéra a majiteľa firmy?

Hovorím o riadení porád, strategických plánoch, zapracovaní nováčikov vo svojej firme. Toto všetko som riešil ako riaditeľ vzdelávania pre manažérov, čo malo tiež zaujímavé ohlasy. Žiadny pool takýmto komplexným vzdelávaním nedisponuje. Dá sa povedať, že sme vytvorili unikát, na ktorý som právom hrdý. Projektom UBP Business Academy zabezpečíme našim obchodným partnerom vzdelávanie v rámci konkrétnych obchodných zručností. Na základe výsledkov biznis akadémie posunieme latku aj pre manažérov. Chystáme tzv. Manažérsku akadémiu.

7.  To znie zaujímavo. Čo ponúkne UBP Manager Academy?

Pôjde o obchodné hard skills. Sú veľmi podobné ako soft skills, ale ide o vyšší level. Siahajú viac do hĺbky. Obchodník sa venuje v prvom rade obchodu. Manažér sa má starať o svojich ľudí. Najväčšou devízou v štrukturálnom biznise sú ľudia. Bez nich by žiaden manažér ani riaditeľ nebol tam, kde je. Ako sa udržať na vrchole, ako biznis zveľaďovať, ako správne vzdelávať, ako zvládať time manažment, riadiť porady, manažérov, nováčikov. Pre záujemcov bude veľmi výhodné mať na to mustru či pracovné sylaby, podľa ktorých môžu ísť.

8.  Aké si ako lektor dosahoval výsledky?

Absolventi  mojich školení fungovali v danej firme štatisticky dlhšie. Mali sme odmerané, že išli výkonnostne nahor. Tí čo sa školiť nechodili, mali kratšiu životnosť. To myslím, hovorí samé za seba.

9.  Aktuálne pôsobíš aj ako Head hunter. Ako ti idú nábory?

Nábory sú beh na dlhé trate. Nábor je vo finančnom biznise všeobecne najťažšia vec. Kvalitní ľudia sa získavajú veľmi ťažko. Človek možno už aj chce spraviť zmenu, ale nemá ešte ucelenú predstavu. Nie je ešte úplne presvedčený. Ukážeme mu výhody, tak isto aké môže mať finančné rozdiely za tú istú prácu, ktorú vykonáva. Môže s nami dosiahnuť niekoľko násobne viac. Je to aj tým, že už má niečo pracovne za sebou. Dotyčný si uvedomí, akú má váhu jeho meno v tíme. Samotné rozhodovanie však trvá. Administratíva ohľadom zrušenia registrácie v NBS a pod. činnosti rovnako netrvajú krátko. Niekedy to zaberie aj kvartál až pol roka, kým sa všetko po podpise zmlúv utrasie. 

10.  V čom ťa UBP prinútilo zabojovať?

Nová pozícia Head huntera mi trošku narušila sebavedomie. Nemyslím celkovo, ale s novým pracovným zaradením som chvíľu zápasil. Kým som sa do toho naplno dostal, necítil som sa úplne stabilne, s nohami na zemi. Nebol som sebaistý. Necítil som sa úplne komfortne. Nevedel som zodpovedať niektoré technické veci ohľadom procesov. Nevedel som správne a rýchlo reagovať. Musel som na sebe zapracovať a doučiť sa správne argumenty. Pred tým som dlhé roky pracoval ako lektor a teraz je to o nábore. Sebavedomie už je ale naspäť a je to úplne okej, som spokojný.

11.  Prečo spolupracovať s UBP?

Je tu maximálna sloboda. Ak už mám určité skúsenosti a naozaj ma nikto nado mnou nemusí naháňať, nemusím nič obhajovať, je takýto formát pre mňa ideálny. Tento biznis model je najmä pre tých, ktorí chcú riadiť a manažovať svoj tím a neboja sa toho. Takí, ktorí potrebujú nad sebou nejaký bič, neustále usmernenie, tak tým to neodporúčam. Pre nich to nie je. Ľudia, ktorí sa neboja vystúpiť z komfortnej zóny, zažijú v UBP maximálnu podnikateľskú slobodu. Mne osobne veľmi sedia firemné hodnoty. Dostal som v UBP skvelú ponuku. Sú tu dané jasné pravidlá, férovosť a profesionalita sú na prvých miestach. Miro Majcin ako riaditeľ externého predaja, drží slovo. Je veľmi schopný manažér. Som tu aj kvôli nemu. Poznáme sa už roky. Môžem tu naplno využívať svoj potenciál, rozvíjam svoj talent a vedomosti naďalej.

12.  Čo by sme mohli v UBP zlepšiť?

Cielenie viac komunikovať smerom von, viac postaviť PR na nás s Mirom. Trošku prikŕmiť sociálne siete krátkymi videami. Ochutnávkami na Business Academy. Bude to mať omnoho väčší efekt ako statické billboardy po meste. Akože, nič proti samotným billboardom. Bol to môj sen. Vždycky som chcel byť na billboarde. Splnilo mi to UBP. Užil som si to, je to brutálny pocit. Bolo to tesne po voľbách, o to sme tam viseli dlhšie. Miesto mesiaca som tam bol vycapený 3 mesiace. To bolo pekné na Bratislave. Mal som tam svoj vlastný billboard. Môj pohľad na Bratislavu bol hneď o niečo krajší. Bez srandy, sa mi to naozaj veľmi páčilo. Skoro som aj nabúral. Vždy som sa tešil na zápchy. Dosť som si tie časy vychutnával ;).

13.  Stresuje ťa dnes niečo?

Ale hej. Či bude mať naša Business Academy taký úspech o akom som presvedčený, že by mala mať. Nemám trému ale cítim zodpovednosť za to, či to bude tá pravá bomba. Aby sa absolventom zúročil čas, ktorý do toho investujú. Celá akadémia je výborne nastavená a prvé ohlasy hovoria za všetko. Ale aj tak cítim jemný stres.

14.  Čo robíš pre svoju psychohygienu?

Psychohygienou je mi manželka. Radi spoločne chodíme do prírody a podnikáme rôzne výlety. Máme radi históriu, architektúru, hrady a zámky. Keď sa potrebujem odreagovať, pustím si playstation. Rád relaxujem aj pri varení. Je veľmi oslobodzujúce sa postaviť do kuchyne a z domácich ingrediencií vykúzliť taký ten kuchynský freestyle.

15.  Ovplyvnilo UBP tvoj vzťah s manželkou?

Dá sa povedať, že nijak významne. Prácu cez víkendy ani cez sviatky totiž neriešime. Keď chceme byť cez víkend so ženou sami, prípadne pohostiť návštevu, mám dostatok času na všetko potrebné. V tomto zmysle mi práca v UBP absolútne vyhovuje. Biznis riešim cez pracovné dni.

16.  Kde sa vidíš v rámci UBP do budúcna?

Veľmi rád by som participoval na školeniach. V tejto rovine vidím v UBP pre seba veľký potenciál. Keď sa týmto vzdelávacím projektom zadarí, možno jedného dňa budem riaditeľ vzdelávania ;).

Ďakujeme za rozhovor Peťo.

Nech sa ti v UBP naďalej darí  a Business Academy dosiahne taký úspech o akom si presvedčený, že by mala mať.

S úctou a pozdravom
redakcia Lead Level

Ďakujeme, že nás čítate. Ak Vás článok zaujal a premýšľate nad absolvovaním či objednaním školenia UBP Business Academy pre svojich ľudí, neváhajte nás kontaktovať na info@ubp.sk.