7 otázok k 7-ročnici UBP

1. júla 2022 oslávil Universal Broker Pool 7. výročie svojej existencie. Pri tejto slávnostnej príležitosti sme vyspovedali Riaditeľa externého predaja, Miroslava Majcina.

Miroslav Majcin, riaditeľ externého predaja
  1. Ako hodnotíš z pozície duchovného otca #ÚspešnéhoBiznisProjektu magickú sedmu s UBP?

Ako sa dá hodnotiť 7 rokov kontinuálneho rastu? Paráda? 😉
Ale nie, naozaj sa nám darí, aj keď vždy by to mohlo byť lepšie.

Prešli sme si rôznymi vývojovými etapami. Chvíľu to bolo divoké, niekedy troška pomalšie, ale v zásade sme sa vždy posúvali smerom vpred. Výsledkom je stabilná obchodná divízia, so silným technologickým a personálnym zázemím. Spolupracujúci agenti či riaditeľstvá u nás nájdu všetko, čo potrebujú. 

2. Kam Vás v zmysle power claimu #BornToLive posunuli 2 roky prítomnosti koronakrízy?

Nuž… je to za nami a to je dobre. To myslím skôr po ľudskej stránke, pretože toto „neveselé obdobie“ prinieslo do nášho života množstvo smutných príbehov, obmedzení a podobne. Každopádne, biznisovo sme i v tejto dobe dokázali rásť dvojciferným číslom. Pripisujem to vysokej miere digitalizácie našich procesov. Sme v tomto smere tak ďaleko, že i napriek tvrdému lockdownu sme boli schopní poskytovať našim klientom plnohodnotný servis. Navyše, finančné sprostredkovanie spadá do kritickej infraštruktúry, takže v určitom sprísnenom režime sme mohli fungovať i na našich pobočkách.  

3. Akú výzvu by mal zdolať nový regionálny riaditeľ externého predaja? Čo od neho očakávaš?

Hľadám bojovníka, ktorý sa nevzdáva. Výziev ho bude čakať určite mnoho a preto je dôležité, aby mal jasno v tom, čo chce dosiahnuť. Aby si vytýčil konkrétne ciele a svoju cestu po ktorej sa vydá.  Ak bude o tom, čo robí vnútorne presvedčený, bude veriť, že dosiahne svoje ciele, teda bude kvalitne vnútorne motivovaný, nič ho nezastaví a žiadna výzva nebude pre neho nezdolateľná.

Samozrejme, s vytýčením explicitných cieľov ako i s dodatočnou stimuláciou mu radi pomôžeme. Nápomocné mu bude už aj samotné pracovné prostredie UBP.

4. Ako s firmou oslávite siedme narodeniny? Máš pre obchodníkov nachystané nejaké špeciálne prekvapenie?

Popravde nič špeciálne sme nechystali. 7-čka je určite magická, no bujaré oslavy plánujeme až na prvé „guľatiny“, teda 10-te výročie. To, čo sa dá považovať za darček pre agentov, ale i pre klientov, je launch novej verzie obľúbenej aplikácie iŠanón 3.0, ktorá prináša nie len nový dizajn a praktické vylepšenia, ale i mnohé celkom nové funkcionality.

Čo sa týka dodatočnej stimulácie spolupracujúcich subjektov, tú máme nastavenú ako bohatú motivačnú stavebnicu. Takže o dodatočnú čerešničku na torte je pre agentov postarané. Naschvál píšem o stimulácii a nie motivácii, pretože tú musí každý zvládnuť vo svojej hlave sám za seba.  

5. Ako sa darí českej divízii UBP CZ?

Treba si priznať, že v ČR sa nám vplyvom rôznych faktorov nedarilo úplne podľa predstáv. Okrem iného aj dlhodobá hĺbková kontrola ČNB, ktorú sme zvládli bez akejkoľvek sankcie. Každopádne, firmu sa podarilo stabilizovať po každej stránke. Mnohé si sľubujeme od nového obchodného riaditeľa Břetislava Valu, ktorý k nám prichádza zo skupiny ČSOB. Sme presvedčení, že Břeťo dokáže zúročiť svoje bohaté skúsenosti a do plachiet UBP fúkne silný neutíchajúci vietor. Tiež sa nám v poslednom období darí získavať nové spolupracujúce skupiny agentov, a to nie len do štruktúr UBP, ale i do radov internej siete. Internej sieti od 1.7. velí nová obchodná riaditeľka Andrea Mališová, ktorá je ďalšou silnou posilou vrcholového vedenia obchodu v ČR.

Takže, ak by som to mal zhrnúť, „dobré veci sa začali diať“ .  

6. Čo vidíš ako najbližšiu métu v smerovaní firmy?

Posilniť, rozšíriť tím, jednak z pohľadu obchodu, ale i supportu. Cieľom je i naďalej expandovať, vybojovať si na trhu silnejšiu a stabilnejšiu pozíciu. Príležitostí je mnoho a ako sa hovorí: Kto neexpanduje, ten upadá. No a ruka v ruke s rastom logicky rastie i tlak na početnosť, resp. na poskytovaný servis. V UBP si chceme štandard nie len zachovať, ale interné procesy a systémy vycibriť k ešte väčšej spokojnosti našich klientov. Tými sú z nášho pohľadu spolupracujúci agenti, resp. jednotlivé divízie či riaditeľstvá. 

7. Finálny mesidž riaditeľa externého predaja 7 ročného Broker Poolu znie

Robte veci tak, aby vás bavili, lebo iba vtedy to má zmysel. Život je krátky, tak si ho poďme užiť. Aj v práci. Pracujeme, aby sme žili a nežijeme na to, aby sme pracovali. Inak povedané #borntolive priatelia ;-).

Ďakujeme, že nás čítate. Ak Vás tento oslavný článok zaujal a premýšľate nad vstupom do poolu medzi universálnych brokerov, už ďalej nepremýšľajte. Jednoducho nás kontaktujte na info@ubp.sk

S úctou a digitálnym pozdravom
redakcia Lead Level